tisdag 16 augusti 2011

Rost och rosa

För drygt en månad sedan fick jag en Ernst-kruka i födelsdagspresent. Då var den rostfri, men nu efter en dryg månads eviga regnande så har den blivit snyggt rostig! Plantorna har inte växt jättemycket, men det gör inget, det är snyggt ändå.

Snyggt rostig kruka
Ny, ännu inte rostig kruka























Har alltid gillat rosa. Det är en så härligt varm o' go' färg. Visst står väl den lilla ballerinan vackert mot bakgrunden av knoppande kärleksört. Fuchsian är inte stor som växt, men blommorna är faktiskt rätt så stora. Jag kommer inte ihåg vad denna heter, men jag föredrar just denna färgställning; rosa och vitt.

Min favoritros, Austin-rosen 'Charles Rennie Mackintosh' har haft det lite jobbigt med allt regnande, men blommorna är helt underbara. Jag har svårt att motså såna härliga runda knoppar och blommor.

Hortensian köptes på Ulriksdals trädgård i Kivik förra sommaren. Alltid svårt med övervintring av hortensior tycker jag, men den här har klarat sig. Den är dock lite rödare i verkligheten än på fotot.

Fuchsia och Kärleksört

Ros 'Charles Rennie Mackintosh'

Hortensia 'Merveille sanguine'

1 kommentar:

  1. Men oj vad fort det gick med krukan!!!Den såå snygg som rostig.
    Visst kan jag skicka en bit häxört maila i så fall!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera