tisdag 23 augusti 2011

Rundtur

Ikväll tittade minsann solen fram och det var riktigt lugnt, varmt och skönt. Dags för en rundtur för att se om något nytt tittat fram. Jodå, min vita lilja hade minsann slått ut.

Sen passade jag förstås på att fota lite annar som fortfarande blommar. Som vanligt mest vitt och rosa, men också den härligt röda klättraren Stjärnvinda 'Cardinal Climber'. Den är lätt att så, har vackert flikiga blad och jättesöta riktigt knallröda blommor.

Lilja 'Oriental White'

Närbild på liljan 'Oriental White'

Fuchsian 'Annabel Stubs'

Rosenskära Cosmos bipinnatus '

Rosa 'New Dawn'
Rosa 'Stanwell Perpetual'

Stjärnvinda, Ipomoea x sloteri, syn. x multifida ''Cardinal Climber'

Stjärnvinda, Ipomoea x sloteri, syn. x multifida ''Cardinal Climber'

Miscanthus sinensis 'Malepartus'
 

1 kommentar:

  1. Stjärnvinda har jag då aldrig sett!Vilka fräna blad helfräcka ju :-)
    KRAM från mig!
    ps.du har mail från mig!

    SvaraRadera