torsdag 24 november 2011

Före advent fortsättning

Idag fortsatte jag med mitt lilla utearrangemang. Sist stod ju minigranarna kvar i sina plastkrukor, men nu har de flytta till en zinkbytta. Sen letade jag runt i trädgården efter något användbart, det var inte lätt. Jag har faktiskt inte särskilt mycket att pryda med eller så är jag bara fantasilös :-(

Nåväl, jag hittade lite kärleksört, lite kryddväxter, tror det är malört och någon slags mynta, en ros, några julrosor, en kvist vit malva och överblommad astilbe. Tja, det blev lite mer färg än innan iallafall. Nu när jag tittar på bilderna så ser jag ju att det fattas något högt längs bak. Får se vad jag kan hitta på.





1 kommentar:

  1. Hej !

    Tack för din kommentar hos mig ! Nu vet jag det korrekta namnet på Tages lilla blå blomma tack vare dig ! Får nog leta efter nya exemplar till våren !
    Härligt med julrosor som blommor ... mina är i knopp änså länge !
    Trevlig advent !
    Kram/Isa

    SvaraRadera