söndag 24 juni 2012

Vitt

Idag spöregnar det, men tidigare i veckan var det riktigt härligt väder. Då blev det lite fotat som jag har färgsorterat. Först ut lite vita växter. 

Jag börjar med min vackra luktpion 'Bergets snöklädda topp'. Jag är synnerligen glad att den lever för jag råkade plantera den upp och ner. Oj som det kan gå. Jag trodde att den dog för det kom inget grönt alls, men när jag jag skulle ta upp den och ev. slänga bort den så såg jag de stackars bleka bladen ner i jorden... Jag vände den och den kom igen. Tack för det!




I växthuset har jag en Nerium oleander, som precis har börjat slå ut. Den är så söt med sina små fina vita blommor.


Honungsrosen 'Lykkefund', alltid lika tacksam. Den har jag tänkt skall täcka en del av pergolan och hindra lite av den evinnerliga blåsten.


De frösådda vita riddarsporrarna är precis på väg att slå ut nu. Mycket trevliga växter.


Och så en av pelargonerna, en vit hängpelargon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar