torsdag 9 augusti 2012

Guld

Färgtemat denna gången är gula färger eller om man vill: guld (jag tittar på OS med ena ögat). En färg som många skyr som pesten i sina trädgårdar. Det har även jag gjort, men förra året anlade jag en rabatt i "guldiga" färger när vi gjorde om uteplatsen i öster, och den tycker jag allt mer om. Numera letar jag alltid efter något nytt i gult-orange.

Gul Dvärglök (Allium flavum)
Svavelnejlika (Dianthus knappii 'Yellow Harmony')
Anisisop (Agastache aurantica)

Nätslingertry (Lonicera japonica 'Aureoreticulata') 
Klematis (Clematis Tangutica-Gruppen ’Anita’)
Årets pelargon (Pelargonium ´First Yellow´)
Daglilja (Hemerocallis '?')
Austin-rosen (Rosa 'Tea Clipper')
Japansk lönn (Acer palmatum 'Orange Dream')
Limegrön tobak
Japansk lönn (Acer palmatum 'Aureum')
Gulbladigt Korstörne (Gleditisia triacanthos 'Sunburst')
Blekgul Petunia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar