lördag 22 september 2012

Regn, regn, regn

Idag vill jag inte gå ut. Det regnar och det skall bra bli mer och eventuellt blir det åska också... Det blir till att hålla sig inne. Jag skulle kunna passa på att sortera inrednings- och trädgårdstidningar. Staplarna är nu så stora så de riskerar att tippa över. Alla går ju inte att spara (då skulle det bli som hos de där i TV-programmet om sjukliga samlare). Men jag kan aldrig slänga en tidning utan att rycka ur något bra tips om ditt eller datt. Sen har jag ingen bra ordningen på materialet så jag hittar aldrig något vettigt när jag behöver...

I torsdags gick jag i alla fall en liten vända i trädgården med kameran i högsta hugg. Det blåste dock så där 10 m/s så bilderna blev urusla. Ett par visar jag i alla fall. En av Stjärnflockorna blommar om. Fin! Kärleksörten är förstår också jättefin nu och en och annan Dahlia. Rosorna blommar på liksom Tangutica-klematisen 'Anita'. Luktärtorna är fortfarande fina och nu visar Miscanthus gräset upp sina härliga röda vippor







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar