torsdag 3 januari 2013

Vinst och fröer

Idag kom min vinst från Designporten. Det var i lucka 17 som Eva Solos fågelbord lottades ut och jag vann! Yippie. Snart skall jag masa mig ut i gråvädret och sätta dem på plats. Jo då, jag fick två stycken, ett av varje modell trots att det stod att det var ett som lottades ut.

Bild lånad från Designporten
 
Vad gör man annars när det bara är gråmulet alternativt spöregnar? Fantiserar om våren och vad man skall hitta på i trädgården förstås. Och då kan man ju alltid börja med att beställa lite nya fröer. He-he, det har man ju inga innan.... Nu blev det bl a svarta petunior, ljusgula tagetes och koreansk plymspirea. Just av den koreanska plymspirean skall jag föröka dra upp tillräckligt många för att få till en liten häck. Det saknas något för att visa på den runda formen på gräsmattan, dvs det är en synnerligen ojämn dålig kant. Det skulle garanterat bli mycket snyggare med en låg liten häck. Någon som har provat att så koreansk plymspirea? Hoppas på att de är lättsådda. Jag har köpt en par stycken tidigare så jag veta att de är lättodlade.
 
Bild lånad från Impecta fröer
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar