söndag 1 september 2013

Växtmarknad

Idag har jag varit i Alnarp på STA:s växtmarknad. Jag är så glad att jag överhuvudtaget kunde ta mig dit efter att ha legat med vansinnigt ryggont (knäppt ihop västen med gylfen, som Lindeman skulle uttryckt det). Idag kändes det dock som om jag nästan kunde räta ut ryggen så då blev det en snabb tur i alla fall. Vi var säkert inte på plats i mer än en halvtimme men hann ändå diskutera växter och hälsa på bekanta och shoppa en del. Hur kul som helst.

Dagens inköp blev: En läcker, brokig plister, brokbladig tåtel, en limefärgad alunrot, ett par olika aurikler, en kattfot, ett annat gräs(?), en liten kärleksört samt en brokbladig kirskål(!). Säljaren lovade att den brokbladiga kirskålen inte sprider sig - "men om den skulle göra det så kan du ju alltid äta upp den..."


1 kommentar:

  1. Så kul med växtmarknad och du har gjort fina inköp.
    Men nog sprider sig det brokbladiga Kirskålet rätt friskt.

    Ha det gott!

    SvaraRadera