söndag 6 november 2011

Mörk vägg?

Vi tog en liten sväng till sommarstugan igår och lastade av några blocketfynd som jag köpt (mer om dessa kommer senare). Det börjar ju bli dags att tömma garaget så att bilen får plats när det blir kallt.

Jag stod en stund och funderade på träväggen i allrummet. Tanken var att måla den vit, men det känns lite tråkigt. Jag gillar vitt, men inte överallt. Tankarna gick mot mörkgrått. Vad tror ni vågar man måla den mörkgrå eller blir det alldeles för mörkt i rummet då?

Soffan och fåtöljerna har jag tänk att klä om i vitt  (det är därför jag har plockar hem dynorna från ena fåtöljen) och måla vita. Bord och hyllor ska bli svarta. Övriga väggar och tak ska målas vita. Inga gardiner som tar ljus och så småningom kommer även fönster att målas vita (långtidsplan :-))


1 kommentar:

  1. Det kommer göra susen med vit färg!Vårt hus är från början en sommarstuga som är tillbyggd.
    Vi har därför mycke trä både väggar,tak o golv i vardagsrummet tex.Väggar o tak är nu mera målat vilken skillnad med ljuset o vad snyggt det blev.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera