lördag 2 juni 2012

Bloggrunda

Idag har jag varit på en helt underbar bloggrunda med Susanne Bambu och betong och ett helt gäng härliga tjejer till. Utan att tidigare vara bekant med gänget så hängde jag på. Vilken tur, så kul jag haft. Vi startade hemma hos Susanne med en smaskig frukost och sen bar det iväg till Högs Blommor. Här inhandlades en massa sommarblommar gräs mm.


Första stället och bilarna nästan fulla... hur ska detta gå?

Turen fortsatte till Buxus Design, en mysig liten affär med besök i ägarinnans jättefina trädgård på köpet. Vi pratade, shoppade och fikade. Här kunde man välja på bland annat betongkrukor och ljusstakar. Här fanns en massa roliga skyltar, vackra lyktor, vackra växter mm. Gillar du zink och betong, besök det här stället! Jag köpte en betongljusstake och ett metallklot, nu ska jag bara bestämma var de ska placeras.











Färden bar vidare till Tomatens hus för mer handlande och en smaskig lunch. Vi åt Tomatpaj, ojojoj, en sån måste bakas hemma, så god! Pajdeg, senap, ost, tomater, lök och basilika. Borde väl gå att "tota" ihop. En ordentlig regnskur passerade medan vi satt i växthuset och åt, men vi hade tur, strax tittade solen fram igen. Det var roligt att se tomatodlingen, vilken massa tomater och vilka långa/höga stjälkar de hade. Basilikan gick inte heller av för hackor, riktiga bamseblad hade de. Här inhandlades "Bloody Mary ketchup", smaksatt med vodka - spännande till sommarens grillkorvar. Jag köpte också gula och svarta tomater samt en minigurkplanta. Fantastiskt om man kan få till sina egna små minigurkor.


Mätta och belåtna for vidare till butiken Enkla ting. Massor med prylar, ett stort vackert hus och en jättefin trädgård. Trädgården var med i Nordvästra Skånes trädgårdsrunda så här var det massor med besökare. Och den var väl värd ett besök, delvis nyanlagd, delvis av lite äldre datum var den välplanerad och har stor potential att bli riktigt vacker. Även här var det mycket betong och metall i butiken, men vem gillar inte det? Jojo, det shoppades mer. Det blev en bur att placera någonstans i trädgården.


























Sista besöket för dagen var på Boningshuset. Ännu en trevlig inredningsbutik som jag inte hade besökt tidigare. Den låg rätt off, så det är inte precis ett ställe man passerar på väg någon annanstans :-) Dags för fika igen. Som alltid när man är på utflykt så är fikandet och ätandet en viktig del. Ännu en gång var man sugen på att handla men denna gången nöjde jag mig med en kanna till sommarstugan. Och tur var väl det för vid det här laget var bilarna "knökfulla".






Tack Susanne och hela gänget för en jätterolig dag med många nya tips på utflykter framöver!

2 kommentarer:

  1. Åh, det låter som en underbar dag - så många fina ställen! Tack för många bra tips, de sparar jag till sommarens utflykter. :) Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. så kul att du ville följa med...kasnke en fika någon dag hade vi hunnit med? kram susanne

    SvaraRadera