måndag 6 augusti 2012

En knopp!



Jag har fått en knopp i min lilla Rosenskärm (Medinilla magnifica)! Det hade jag aldrig trott. När jag köpte den så hade den två blommor och jag läste att när de blommat över så är det svårt att få den att blomma om hemma i vanlig rumsmiljö. Men nu så är det en liten på gång! Och inte har jag skött den speciellt bra. Den står i ett västerfönster och det trivs den tydligen med. Den vattnas ganska ofta, men får aldrig någon näring - jag är urkass på att komma ihåg näring till mina krukväxter. Tänk att denna lilla knopp kan bli en så magnifik blomma.


Bild från Wikipedia

Ett par andra krukväxter som trivs i det ljusa västerfönstret är en orkidé (kommer inte ihåg vad den heter) som troget blommar om. Och nu är det dags igen.










Fallskärmsrankan (Ceropegia sandersonii) blommar alltid. Den har inte många blad, men är ändå så läcker med alla sina blommor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar